طراحی طول عمر سیستم حفاظت کاتدی

ضرورت طراحی طول عمر سیستم حفاظت کاتدی

به منظور حفاظت سازه های فلزی غوطه ور در آب و یا مدفون در خاک در برابر خوردگی، استفاده از یک سیستم حفاظت کاتدی مناسب ضروری است. سیستم حفاظت کاتدی باید به گونه ای طراحی شود که جریان لازم را برای هر قسمت از ساختار، برای طول عمر مورد نیاز تأمین کند. این امر مستلزم تعیین اندازه، وزن، تعداد و نوع آند است. همچنین طراحی طول عمر بر اساس هر یک از سیستم های حفاظت کاتدی با در نظر گرفتن شرایط خاص آن سیستم ها انجام می‌شود.

طراحی بر اساس سیستم تزریق جریان

محاسبات برای سیستم‌های حفاظت کاتدی تزریق جریان نسبتا ساده است. از آنجا که آندهای تزریق جریان از نوع پایدار وزنی هستند، در این حالت تنها نیاز است که تعداد آندها با جریان خروجی مشخص را با مقدار جریان مورد نیاز کل سازه تطابق دهیم. توزیع آند باید به گونه‌ای باشد که منجر به توزیع یکنواخت و متعادل جریان شود.

آند لوله ای MMO

  طراحی بر اساس سیستم آندهای فداشونده

محاسبات مربوط به سیستم آندهای فداشونده کمی پیچیده‌‌تر است. مقدار مورد نیاز آندهای فداشونده برای حفاظت سازه‌های فلزی، ارتباط مستقیم با سطح در معرض خوردگی دارد. هر چه پوشش اولیه بهتر باشد، تعداد آند کمتری مورد نیاز است. چیدمان آندها روی سطح سازه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که توزیع یکنواخت جریان را در کل ساختار فراهم کند.

آند فداشونده با از دست دادن وزن خود، جریان مورد نیاز حفاظت را ایجاد می‌کند. لذا در سیستم آندهای فداشونده، تعداد آندها نه تنها باید جریان فعلی مورد نیاز سازه را تأمین کند، بلکه باید دارای وزن کافی برای تأمین جریان برای عمر طراحی شده سازه نیز باشد. اندازه و شکل آند بر اساس عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • الزامات حداقل و حداکثر جریان خروجی.
  • الزامات نصب و اتصال.
  • الزامات وزن آند مورد نیاز.
  • مقرون به صرفه بودن.
آند فداشونده به کار برده شده در مخزن

تعمیر و نگهداری آندهای فداشونده برای سازه‌های ثابت فراساحلی عموما بسیار پرهزینه و گاه غیرعملی می‌باشد. بنابراین استفاده از تعداد و وزن بهینه برای سازه تحت حفاظت بسیار پراهمیت می‌باشد.

در این راستا می توانید از واحد فروش شرکت کیمیاکاران کاوشگر کیهان کارون استفاده نمایید و همچنین می توانید از ادرس پستی مربوطه اقدام به خرید محصولات شرکت کیهان کارون بفرمایید.

حال باید پرسید چرا طراحی طول عمر سیستم حفاظت کاتدی برای ما اهمیت دارد ؟

  جواب این سوال را در سایر مقالات آموزشی شرکت کیهان کارون خواهیم داد تا درباره سیستم حفاظت کاتدی بیشتر بدانیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت کیمیاکاران کاوشگر کیهان کارون محفوظ می باشد. 

بالا